Wizytówka firmy

Wizytówka Firmy na Google Maps może być pozycjonowana!

Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma na Google Maps jest mało znaną czynnością. Przeważnie pozycjonowanie odnosimy do witryn i stron internetowych. W rzeczywistości tworząc wizytówki na Google Maps, również możemy je optymalizować oraz pozycjonować. Tak by znajdowały się jak najwyżej na liście po lewej stronie mapy i były proponowane dużo częściej. Czym zatem jest pozycjonowanie wizytówki na Google Maps? Jak optymalizować wizytówkę? Dlaczego warto to robić? Wszystkie wątpliwości rozwiewamy poniżej.

Czym jest wizytówka firmy na Google Maps i jej pozycjonowanie?

Wizytówka Google Moja Firma na Google Maps jest popularną czerwoną pinezką w mapach Google. Zakładając taką wizytówkę, dodajemy się na mapach Google w konkretnej lokalizacji jako firma — punkt. Wizytówka jest wyświetlana jako małe pole tekstowe w aplikacji Google Maps, gdy dana osoba szuka konkretnych firm np. restauracji czy fryzjera. Ma ona też postać pola tekstowego na liście po lewej stronie na Google Maps. Wizytówki firm są też czasami wyświetlane w podstawowej wyszukiwarce Google po prawej stronie lub nad wynikami organicznymi. Jeśli Google uzna, że nasza firma jest idealnym wynikiem wyszukiwania tradycyjnego. Na wizytówce znajdują się podstawowe dane o naszej firmie. Takie jak nazwa, adres www, numer telefonu czy informacje o naszej działalności. Możliwe jest także na niej dodawanie zdjęć czy wirtualnego spaceru.

Pozycjonowanie wizytówki firmy na Google Maps to wykonywanie wielu działań, które mają sprawić, że nasza wizytówka będzie umieszczana na pierwszych pozycjach listy na Google Maps, gdy ktoś będzie szukał firmy z naszej branży w naszym mieście. Zasada działania pozycjonowania wizytówki jest podobna do pozycjonowania witryny. Również należy ją odpowiednio zoptymalizować, uzupełnić, dodać wszystkie informacje oraz regularnie ją aktualizować czy prokurować dodawanie komentarzy. Im wizytówka lepiej opisana i posiadająca więcej informacji, tym wyżej znajduje się na liście wyników wyszukiwania, gdy użytkownik wpisze w Google np. “piekarnia Wrocław”.

Dlaczego warto pozycjonować wizytówkę na Google Maps?

Istnieje wiele powodów, dla których warto stworzyć i pozycjonować wizytówkę firmy na Google Maps. Pierwszym z nich jest możliwość pozyskiwania dużej liczby klientów. Jeśli nasza wizytówka będzie znajdowała się wyżej na liście Google Maps i będzie częściej polecana, wiele osób skorzysta z naszej firmy. Obecnie bardzo dużo osób wyszukuje usług i firm właśnie lokalnie na mapach Google. Więc jest to dobry pomysł na pozyskiwanie nowych klientów.

W każdej branży wiele firm nie posiada takich wizytówek lub ich nie pozycjonuje. Jeśli będziemy je zatem odpowiednio optymalizować, będziemy mogli pokonać naszych bezpośrednich rywali branżowych, pozyskując więcej klientów od nich. Budząca zaufanie i wysoko umieszczona wizytówka firmy na Google Maps oraz renoma to powód do dumy. Wiele osób, które będą szukały sprawdzonej marki, skieruje swoje kroki właśnie do naszej firmy. Samo tworzenie i pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma nie jest trudne, kosztowne czy problematyczne, a w razie braku wiedzy możemy łatwo zlecić taką usługę np. w agencjach seo.

Przeczytaj również: Strategia SEO czym jest i jakie daje korzyści?

Jak pozycjonować wizytówkę na Google Maps?

Pierwszym sposobem na pozycjonowanie wizytówki Google Moja firma na Google Maps jest jej odpowiednie uzupełnienie. Google promuje jedynie te wizytówki, które są uzupełnione w stu procentach oraz nie posiadają braków w informacjach. Wyszukiwarka chce dostarczać wartościowych danych swoim użytkownikom. Więc jeśli chcemy być wysoko na liście wizytówek na mapach Google, musimy uzupełnić ją wszystkimi możliwymi informacjami. Będą to np. adres, telefon, nazwa firmy, adres strony www, godziny otwarcia itp. Uzupełnienie wszystkich danych to też podstawa do dalszych działań pozycjonowania. Nasza wizytówka powinna być dobrze opisana, dopasowana do kategorii tematycznych oraz być jedyną wizytówką firmy na Google z naszymi danymi.


Dodawanie wpisów oraz stworzenie zakładki Q&A

Jeśli posiadamy już uzupełnioną podstawowymi danymi wizytówkę, warto dodać na niej dodatkowe dane i informacje tekstowe. Bardzo ciekawymi opcjami jest dodawanie wpisów oraz stworzenie zakładki Q&A. Funkcja wpisów jest stosunkowo nową opcją. Pozwala ona dodawać krótkie posty o firmie podobne do tych z Facebooka. Możemy zatem regularnie publikować takie wpisy po ukończeniu optymalizacji i w ten sposób podnosić wartość wizytówki. Sekcja Q&A to sekcja pytań i odpowiedzi. Możemy w niej stworzyć zestaw najczęstszych pytań i odpowiedzi w stosunku do naszej firmy i tym samym dać kolejny powód Google do tego, aby promowała naszą wizytówkę.

Dodanie wysokiej jakości zdjęć

Następnym sposobem pozycjonowania wizytówki na Google Maps jest dodanie zdjęć. Wysokiej jakości materiały z pewnością podniosą renomę naszej wizytówki. Zdjęcia czy wirtualny spacer pomagają też podjąć decyzję potencjalnym klientom o skorzystaniu z naszej marki. Zdjęcia warto wgrać również samodzielnie z innego powodu. Jeśli tego nie zrobimy, zdjęcia dodać mogą np. nasi klienci. Fotografie takie mogą nie być reprezentatywne, wykonane telefonem czy po prostu zniechęcające – nawet przy dobrych zamiarach klientów. Pewnym pomysłem będzie zatem zamówienie wykonania wirtualnego spaceru oraz sesji fotograficznej j i dodanie tych elementów na wizytówkę. Wykonanie wirtualnego spaceru to koszt ok. kilkuset złotych, a przeważnie w pakiecie otrzymujemy też tradycyjne zdjęcia. Spacer taki daje możliwość klientom przechadzać się po firmie jak po ulicach w opcji Google Street View. Sama wyszukiwarka po raz kolejny otrzyma informację, że nasza wizytówka posiada wysokojakościowe materiały.

Pozyskiwanie opinii i komentarzy

Ważnym sposobem pozycjonowania wizytówki na Google Maps jest też pozyskiwanie opinii i komentarzy. Choć Google nie sortuje i promuje wizytówek po najlepszych ocenach, bierze pod uwagę np. ilość komentarzy i częstotliwość ich dodawania. Jeśli zatem mamy już stworzoną wizytówkę, możemy poprosić swoich klientów o dodawanie opinii. Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest również zgodność danych NAP, czyli adresu, numeru telefonu i nazwy firmy. Dane te muszą zgadzać się i być identyczne w całym internecie np. na naszej stronie internetowej czy na innych wizytówkach. Tylko wtedy Gogole uzna naszą firmę za wiarygodną i będzie ją promowało. Jeśli posiadamy telefon stacjonarny firmowy, warto również dodać go do formularza wizytówki z prefiksem danego miasta. Pozwoli to jeszcze bardziej potwierdzić naszą lokalizację i zwiększyć wiarygodność marki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.