Strategia SEO

Strategia SEO czym jest i jakie daje korzyści?

Rozpatrując pozycjonowanie pod kątem zjawisk, przy których stosowaniu najważniejsza jest dobrze opracowana Strategia SEO. To wszystkie zabiegi połączone z pozycjonowaniem i optymalizacją możemy zaliczyć do zabiegów mających na celu:

  • Pozyskanie ruchu bez wymaganego budżetu za każde kliknięcie, co ma miejsce w reklamach PPC. Nie jest konieczne także kupowanie miejsca na reklamę na portalach, zarówno tych popularnych, jak i bardziej niszowych,
  • wyraziste zaznaczenie obecności w popularnych mediach, najważniejsza jest oczywiście wyszukiwarka Google,
  • opracowanie punktu stycznego, który łączy markę oraz klienta, zwłaszcza, jeśli poszukujemy informacji na temat określonej oferty.

Oczywiście, bierzemy pod uwagę cały digital marketing, a nie tylko jego wybrany element. Strategia SEO popularnie nazywa się także kampanią SEO, ponieważ zespół działań pozycjonujących oraz optymalizacyjnych osadza się w określonej ramie czasowej. Kiedyś do tych wytycznych przywiązywano mniejszą wagę. Obecnie, ze względu na silny rozwój branży SEO, czas przeprowadzania kampanii promocyjnych, ma znacznie większe znaczenie w osiąganiu stawianych wymagań i norm, niż kiedykolwiek wcześniej.

Strategia SEO jako proces ciągły

Pozycjonowanie stron jest tak naprawdę procesem bez określonego punktu zakończenia działań. Nigdy nie można powiedzieć, że dana witryna jest już optymalnie wypozycjonowana. Wszystko przez to, że wyniki wyszukiwania dla różnych fraz przypominają grę o zerowej sumie. A do tego aktywna konkurencja stawia nas przed koniecznością ciągłego poszukiwania nowych sposobów na promowanie marki. By pozostawić walczących z nami o miejsce w wynikach wyszukiwarek daleko w tyle.

Utrzymanie satysfakcjonującej pozycji w wynikach stawia nas więc w sytuacji olbrzymiej presji. Nawet, jeśli dana strona osiągnie wymarzone pozycje w Google, opłaty za pozycjonowanie wciąż muszą być regulowane. Ponieważ proces budowania marki wciąż trwa. Strony, które w pewnym momencie zaprzestano poddawać zabiegom pozycjonowania i optymalizacji, po pewnym czasie przepadają. Zostają wyparte przez inne w wynikach wyszukiwarek.

Narzędzia strategiczne SEO

Pozwalają dokonać właściwej diagnostyki, optymalizacji podczas procesu pozycjonowania. Trudno znaleźć jedno narzędzie pasujące do wszystkich elementów, by osiągnąć upragniony sukces. Programiści sami opracowują swoje programy działania. Oprócz możliwości technicznej liczy się także wiedza oraz umiejętność przetwarzania faktów, na podstawie których powstać może dana strategia SEO. W planowaniu pracy specjalistów pomagają takie narzędzia, jak:

  • Google Search Console.
  • Crawlery poddające analizie strukturę oraz wydajność strony, Sitebulb, Screaming Frog SEO Spider.
  • Narzędzia analizujące profile linków – Ahrefs, Majestic, Link Research Tools, SEO SpyGlass, Moz OSE.
  • Programy do analizy widoczności i pozycji – Senuto, Semstorm, Semrush.
  • Wtyczki dla zwiększenia optymalizacji np. Yoast SEO.
  • Wtyczki dla generowania sitemap, dla PrestaShop i optymalizacji wydajności WP Super Cache.
  • Szczegóły ekosystemu Google – Analytics czy Trends, a także PageSpeed Insights i inne.
  • Narzędzia do analizowania działań konkurencyjnych np. SurferSEO.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *